«аполнить форму дл¤ отправки сообщени¤ можно
здесь.
>>>
Д ќƒ≈ — „≈—“≤ “ј √≤ƒЌќ—“≤ —“”ƒ≈Ќ“ј ƒЌ≤ѕ–ќѕ≈“–ќ¬—№ ќ√ќ Ќј÷≤ќЌјЋ№Ќќ√ќ ”Ќ≤¬≈–—»“≈“”"
(ѕрийн¤то онференц≥Їю трудового колективу ƒЌ” 17 червн¤ 2003 р.) ” систем≥ най≥стотн≥ших загальнолюдських ц≥нностей першор¤дними завжди вважалис¤ честь ≥ г≥дн≥сть
¤к вих≥дне джерело формуванн¤ та розвитку особистост≥, основа реал≥зац≥њ њњ одв≥чних устремл≥нь до свободи, самовдосконаленн¤, самоутвердженн¤. ÷≥ фундаментальн≥ моральн≥ категор≥њ, що вкор≥нюютьс¤ у св≥дом≥сть громад¤нина з моменту народженн¤ ≥ ви¤вл¤ютьс¤ прот¤гом усього його житт¤ в думках, вчинках, д≥¤х, л≥н≥њ повед≥нки, не п≥двладн≥ часу, сусп≥льним зм≥нам, пол≥тичн≥й мод≥. ¬они -об'Їктивно ≥снуюча реальн≥сть, сутн≥сна риса св≥тогл¤ду та характеру людини, њњ внутр≥шньоњ культури, цив≥л≥зованост≥.
÷е маЇ усв≥домлювати кожен студент ƒн≥пропетровського нац≥онального ун≥верситету, прагнучи до вершин профес≥онал≥зму й справжньоњ ≥нтел≥гентност≥, пишаючись тим, що Ї повноправним членом молод≥жноњ громади одного з найпрестижн≥ших вищих навчальних заклад≥в ”крањни з багатою ≥стор≥Їю, чудовими традиц≥¤ми, творчими надбанн¤ми, вузу, ¤кий здобув загальнодержавне та м≥жнародне визнанн¤, став потужним осередком нац≥ональноњ осв≥ти, науки й культури. –озум≥нн¤ того, що та навчаЇшс¤ в такому уславленому ’рам≥ знань, вже само по соб≥ спонукаЇ до пост≥йного фахового зростанн¤, духовного збагаченн¤, пошуку й п≥знанн¤ ≥стини у вс≥х сферах життЇд≥¤льност≥, а в≥дтак, спри¤Ї вихованню квал≥ф≥кованого спец≥ал≥ста нового типу, гармон≥йно розвиненоњ, соц≥ально активноњ особистост≥ з високим р≥внем профес≥йноњ, св≥тогл¤дноњ й морально-пол≥тичноњ культури, нац≥ональноњ самосв≥домост≥, громад¤нськоњ в≥дпов≥дальност≥ за майбутнЇ ”крањни та њњ великого народу.
ƒос¤гненн¤ ц≥Їњ мети передбачаЇ системне вир≥шенн¤ триЇдиного завданн¤, що й визначаЇ в сукупност≥ пон¤тт¤ Дособист≥сть". 1. —тудент ƒЌ” повинен знати:
Х ≥стор≥ю р≥дного краю, мову, культуру, звичањ, обр¤ди, побут, традиц≥њ, специф≥чн≥ риси ментал≥тету, нац≥онального характеру украњнського народу ¤к чинника його духовного поступу;
Х минуле, сучасне й перспективи свого славетного вузу, :мена й творч≥ здобутки його визначних вчених, педагог≥в, випускник≥в, ¤к≥ вписали ¤скрав≥ стор≥нки в л≥топис в≥тчизн¤ноњ та св≥товоњ осв≥ти, науки ≥ техн≥ки;
Х онституц≥ю, закони ”крањни, державну й ун≥верситетську символ≥ку, своњ права й обов'¤зки ¤к фактор виробленн¤ правовоњ культури та цив≥л≥зованоњ л≥н≥њ повед≥нки в демократичному сусп≥льств≥;
Х маг≥стральн≥ тенденц≥њ соц≥ально-економ≥чних, пол≥тичних ≥ культурних
перетворень у св≥т≥, крањн≥, рег≥он≥, шл¤хи та практичн≥ кроки щодо реформуванн¤ й модерн≥зац≥њ нац≥ональноњ системи осв≥ти, ун≥верситету на сучасному етап≥;
Х основоположн≥ принципи й норми загальнолюдськоњ морал≥, христи¤нськоњ в≥ри, нов≥ сусп≥льн≥ ц≥нност≥, традиц≥њ та ≥деали, народжен≥ останн≥м часом у процес≥ ринковоњ трансформац≥њ ”крањни;
Х взаЇмозв'¤зок ≥ взаЇмообумовлен≥сть м≥ж ≥де¤ми свободи, правами людини та њњ громад¤нською зр≥л≥стю ≥ в≥дпов≥дальн≥стю за долю родини, м≥ста (села), ун≥верситету, держави.
2. —тудент ƒЌ” повинен ум≥ти:
Х ц≥леспр¤мовано й наполегливо оволод≥вати обраним фахом, блоком соц≥ально-гуман≥тарних дисципл≥н, передус≥м украњнознавчого проф≥лю, ≥з залученн¤м нов≥тн≥х дос¤гнень нац≥ональноњ та заруб≥жноњ науки й техн≥ки, таким чином формуючи й дедал≥ зм≥цнюючи в соб≥ почутт¤ гордост≥ за належн≥сть до ун≥верситету, ”крањни;
Х творчо застосовувати на практиц≥, у реальному житт≥, у майбутн≥й профес≥йн≥й д≥¤льност≥ отриман≥ знанн¤ та навички дл¤ максимально повного самовираженн¤ й самоутвердженн¤, матер≥ального й духовного зростанн¤, задл¤ зм≥цненн¤ авторитету ≥ процв≥танн¤ р≥дноњ јльма матер, своЇњ держави;
Х поЇднувати процес навчанн¤ з активною участю в науковому пошуку, досл≥дницьких студ≥¤х, у громадсько-пол≥тичному житт≥ ун≥верситету, рег≥ону, крањни;
Х пост≥йно займатис¤ самоосв≥тою, самовдосконаленн¤м, т¤ж≥ти до ≥нновац≥йноњ парадигми життЇвого устрою, н≥коли не зупин¤ючись у своЇму профес≥йному, ≥нтелектуальному, ф≥зичному та культурному розвитку;
Х твердо й непохитно в≥дстоювати основоположн≥ морально-етичн≥ принципи ≥ стандарти, цив≥л≥зован≥ п≥дходи й норми св≥тосприйн¤тт¤, власну життЇву позиц≥ю, свободу, незалежн≥сть та ≥нтереси особистост≥, свого колективу, народу, держави;
Х за будь-¤ких обставин, скр≥зь ≥ всюди поступати чесно, благородно, по сов≥ст≥, "с≥¤ти розумне, добре, в≥чне", боротис¤ з≥ злом у вс≥х його про¤вах, любити батьк≥в, близьких, захищати слабших, людей похилого в≥ку, д≥тей, дорожити дружбою, братерством, збер≥гати ≥ збагачувати р≥дну природу, землю, мову, культуру, демонструвати виважен≥сть, доброзичлив≥сть у ставленн≥ до ≥нших крањн та народ≥в.
3. —тудент ƒЌ” повинен бути:
Х високоосв≥ченою, всеб≥чно розвиненою особист≥стю, ≥нтел≥гентом у найширшому ≥ найкращому розум≥нн≥ цього слова, здатним адекватно реагувати на виклики часу й оперативно адаптуватис¤ до нових реал≥й та умов сусп≥льного житт¤;
Х профес≥оналом найвищого ^атунку, фах≥вцем св≥тового класу, св≥домим громад¤нином, ум≥лим орган≥затором, полум'¤ним патр≥отом своЇњ ¬≥тчизни -”крањни, готовим в≥ддати увесь молодечий запал, енерг≥ю та знанн¤ дл¤ њњ розкв≥ту й динам≥чного поступу, а ¤кщо потр≥бно, ≥ захисту;
Х людиною вихованою, правдивою, пор¤дною, працелюбною, принциповою, вольовою, в≥дпов≥дальною за доручену справу та вчинки, вимогливою до себе й оточуючих, скромною, чуйною, з почутт¤м гумору й здорового глузду;
Х вз≥рцем моральноњ чистоти, високоњ духовност≥ та культури, загальноњ ерудиц≥њ, лицарськоњ краси й ≥стинного шл¤хетства в повс¤кденному житт≥, шанобливого ставленн¤ до дружини (чолов≥ка), родини, р≥дного краю, Ѕатьк≥вщини;
Х виразником ≥ нос≥Їм нац≥ональних й загальнолюдських ц≥нностей свободи, доброти, справедливост≥, гуманност≥, злагоди, в≥ри у верховенство закону, права та ≥нших доброчинностей ≥ чеснот;
Х посл≥довним ≥ непримиримим борцем проти
наростанн¤ валу бездуховност≥ та аморал≥зму в сусп≥льств≥, крим≥нал≥зац≥њ ус≥х сфер нашого багатогранного житт¤, сплеску жорстокост≥, насилл¤, розпусти, поширенн¤ наркоман≥њ, пи¤цтва та ≥нших негативних ¤вищ, р≥зних антинац≥ональних про¤в≥в, за в≥дновленн¤ й утвердженн¤ справжньоњ, реальноњ духовност≥ й морал≥, успадкованоњ з глибини в≥к≥в, з неоц≥ненноњ скарбниц≥ надбань украњнського народу.
еруючись цим кодексом, ¤кий Ї своЇр≥дною харт≥Їю-моделлю п≥знанн¤ мудрост≥ та ≥стини дл¤ нин≥шнього молодого покол≥нн¤ украњнц≥в, студент ƒн≥пропетровського нац≥онального ун≥верситету мусить повс¤кденною напруженою працею, крок за кроком вт≥лювати його основн≥ положенн¤ у площину практичних д≥й, стверджувати своЇ г≥дне покликанн¤ до пошуку ≥ сприйн¤тт¤ науково вив≥рених, перев≥рених ≥сторичним досв≥дом духовних ор≥Їнтир≥в, виробл¤ти в соб≥ самост≥йн≥сть мисленн¤ ≥ прийн¤тт¤ р≥шень, що й засв≥дчуватиме р≥вень зростанн¤ його особист≥сних вартостей, чест≥ й достойност≥ повед≥нки в сучасних умовах.